Magdalena Korycka
Magdalena Korycka

Własny gabinet ortopodologiczny – 4 elementy, o których musisz pamiętać

Chcesz prowadzić własny gabinet ortopodologiczny? Na początek odpowiedz sobie na pytanie, czym jest dla Ciebie praca? Pasją? Elementem życia? Czy przykrym obowiązkiem?

 

Jeśli decydujesz się na prowadzenie własnej praktyki, jedno jest pewne –  stajesz się właścicielem biznesu, który musi przynosić zysk. Z czym to się wiąże?

Wychowując się w rodzinie lekarzy od dziecka słuchałam opowieści o bezpośredniej pracy z pacjentem. Wiedziałam, że leczenie i terapia jest nie tylko wyzwaniem, ale również źródłem satysfakcji i radości. Szczególnie, gdy widzimy efekty: lepsze samopoczucie, powrót do sprawności i zdrowia. Teraz obserwując swój zespół w FootMedica widzę podobną pasję i błysk w oczach fizjoterapeutów i podologów.

Gdy pracowałam w korporacji brakowało mi czynnika ludzkiego, poczucia, że moja praca bezpośrednio przekłada się na życie innych. Sądzę jednak, że to właśnie korporacja dała mi odpowiednie narzędzia, które pozwalają mi nie tylko z powodzeniem prowadzić sieć FootMedica Klinika Zdrowej Stopy, ale już w drugim roku obecności na rynku zostać wyróżnioną Godłem Klinika Roku 2016.

Pomyśl o swojej pracy jak o biznesie

Prowadząc własną praktykę, placówkę medyczną, czasami musisz wyjść z roli fizjoterapeuty i spojrzeć na siebie jak na właściciela/ właścicielkę biznesu, w którym praca terapeutyczna jest wisienką na torcie. Pacjent zanim trafi do Twojego gabinetu przechodzi pewną ścieżkę zakupową i aby wyjść mu naprzeciw musisz podjąć szereg działań, które go do Ciebie przyprowadzą.

Własny gabinet ortopodologiczny – co jest niezbędne w jego prowadzaniu?

 

1. Analiza potrzeb rynku lokalnego

Czy:

  • zdefiniowałeś klienta docelowego swojej usługi?
  • wiesz, kto dokładnie przyjdzie do Twojego gabinetu?
  • w wybranej lokalizacji są osoby, które będą w stanie zapłacić za Twoją usługę?

To wszystko ma znaczenie i warto to przeanalizować zanim wynajmiesz lub kupisz lokal.

2. Sprzedaż i marketing

Jak:

  • przygotować ofertę?
  • wycenić usługi?
  • przygotować korzystne dla pacjenta i opłacalne dla Ciebie pakiety zabiegów? Kiedy proponować rabaty i w jakiej wysokości?
  • skutecznie komunikować się z pacjentami?

Czy rozdawanie ulotek ma sens? Może lepiej inwestować w rozwiązania internetowe? Czy warto prowadzić działania w social media? Jakich?

Dla wielu osób sprzedaż jest trudna, a marketing czasochłonny. Jednak posiadanie wiedzy sprzedażowej i marketingowej jest niezbędne w prowadzeniu własnego biznesu. Musisz się uczyć, nieustannie obserwować nowinki, ponieważ to pozwoli Ci na wyróżnienie się na tle konkurencji, zwiększenie widoczności placówki, a w efekcie cieszenie się większym przychodem.

3. Obsługa klienta

Jak zapewnić odpowiednią obsługę, aby pacjenci wracali i polecali innym? Jakie działania warto wprowadzić, aby komunikacja przebiegała bez zakłóceń? Czy warto wysyłać SMSy, newslettery? Co zrobić, aby wizyta w gabinecie czy placówce była pozytywnym doświadczeniem?

Często to właśnie obsługa klienta jest decydującym czynnikiem o tym, czy usługa zostanie polecona innym. Można prowadzić najlepszą terapię na świecie, ale jeśli nie ma odpowiedniej atmosfery, pacjent pójdzie do konkurencji.

4. Organizacja pracy

Jak:

  • skutecznie zarządzać placówką?
  • automatyzować pracę?
  • prowadzić rejestracje pacjentów?
  • rekrutować zespół? Na co zwrócić uwagę podczas rozmowy rekrutacyjnej?
  • rozwiązywać problemy?
  • budować ducha zespołu i zarażać innych swoją pasją?
  • wprowadzać odpowiednie procedury i standardy?

Organizacja pracy jest trudnym zadaniem, szczególnie gdy Twój zespół się powiększa. Chociaż masz dodatkowe ręce do pracy, obowiązków nie ubywa. Musisz efektywnie zarządzać pracą swoją i innych osób i trzeba się tego nauczyć.

***

Biznes to stawienia czoła nowym wyzwaniom, przeplatanie się sukcesów i porażek, nieustanny rozwój osobisty, odkrywanie siebie na nowo.

Skąd czerpać wiedzę?

Sięgaj po wiedzę praktyków, którzy przeszli tę drogę i wiedzą, jakich kosztownych błędów nie popełnić, korzystaj z dostępnych możliwości, ale jednocześnie sprawdzaj firmy, z którymi współpracujesz, po to aby nawiązać pracować z tymi, którzy najlepiej rozumieją Twoją branżę.

Sprawdź również jak możemy Ci pomóc w otworzeniu gabinetu ortopodologicznego lub uzupełnieniu Twojej oferty: https://propedis.pl/systempropedis/

Odwiedź również naszego Facebooka po dawkę darmowej, codziennej wiedzy.

Autor: Magdalena Korycka, Prezes Pro Pedis Sp. z o.o. / Dyrektor Zarządzająca Pro Pedis

5 1 vote
OCEŃ ARTYKUŁ
Zapis
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments