Skuteczna strona internetowa gabinetu fizjoterapeutycznego i podologicznego

Strona internetowa gabinetu fizjoterapeutycznego i podologicznego jest obowiązkowym elementem prowadzenia działalności. Dobrze zaprojektowana strona to podstawowe źródło informacji dla pacjentów, zachęcające do skorzystania z usług. Dobra strona po prostu sprzedaje. Poza tym buduje także wizerunek profesjonalisty. Jakie są cechy dobrej strony www, jakie elementy powinny się na niej znaleźć oraz jak mierzyć jej efektywność? Zapraszam do lektury.

 

Strona internetowa gabinetu fizjoterapeutycznego i podologicznego

 

Z własnego doświadczenia oraz obserwacji znajomych prowadzących własne biznesy wiem, że praca nad stroną internetową jest długim i żmudnym procesem. Przygotowanie projektu zajmuje dużo czasu, nie mniej opracowanie treści, a potem jeszcze dłużą się poprawki. Mimo to trud się opłaca. Oczywiście pod warunkiem, że weźmiesz pod uwagę kryteria, które powinna spełniać strona internetowa. W artykule znajdziesz konkretne wskazówki.

Jakie cechy musi mieć dobra strona internetowa gabinetu fizjoterapeutycznego i podologicznego?

 

  • Łatwa w nawigacji

Przemyśl projekt strony, aby była intuicyjna. Informacje powinny być pogrupowane w taki sposób, aby pacjent mógł je z łatwością znaleźć bez konieczności ciągłego posiłkowania się przyciskiem „Wstecz”. Jeśli napotka trudności, najpewniej przejdzie na stronę konkurencji. Jak sprawdzić czy Twoja strona jest dobrze zaprojektowana? Poproś znajomych, aby przetestowali ją tak, jakby szukali rozwiązania konkretnego problemu, np. badanie stóp. Dopytaj czy zamieszczone opisy są dla nich przekonujące, czy brzmią profesjonalnie i jednocześnie są napisane „ludzkim językiem”.

  • Mobilna lub responsywna

Nie rozstajemy się z telefonem i coraz chętniej z jego pomocą szukamy informacji i kupujemy. Dlatego strona www musi być dostosowana do sposobu, w jaki będą z niej korzystać pacjenci. Czym się różni responsywna strona internetowa od mobilnej? W skrócie: strony mobilne są dedykowane wyłącznie urządzeniom mobilnym tj. smartfonom czy tabletom.

Są to specjalne wersje stron internetowych, które zawierają tylko wybrane treści i okrojoną grafikę. Mają również inny adres strony – zazwyczaj pojawia się w nim litera „m”. Dzięki temu strona jest lżejsza i szybsza na urządzeniach mobilnych. Natomiast strona responsywna automatycznie dostosowuje się do urządzenia i jego rozdzielczości – ta sama wersja strony działa na laptopie, tablecie i telefonie.

  • Przejrzysta i atrakcyjna wizualnie

Strona powinna przyciągać klientów i zachęcać do pozostania na niej jak najdłużej. Zastanów się czy szata graficzna nie jest zbyt krzykliwa, czy grafiki nie odciągają uwagi od treści? Teksty są napisane czytelną czcionką? Wszystkie elementy są ze sobą spójne? Strona podkreśla profesjonalizm Twojego gabinetu, a jednocześnie oddaje ducha Twojej placówki, wyróżnia Cię spośród konkurencji?

  • Wypozycjonowana

Aby Twoja strona internetowa była widoczna w sieci, musisz zainwestować w jej pozycjonowanie. Dzięki temu trafią do Ciebie pacjenci, którzy nie znali Twojego gabinetu wcześniej, a weszli na stronę, ponieważ szukali specjalisty w swojej okolicy. Pozycjonowanie to długi i żmudny proces. Warto skorzystać z pomocy zewnętrznej firmy. Pamiętaj, że użytkownicy otwierają tylko kilka pierwszych odnośników, które wyświetla im Google. Jeśli Twoja strona nie jest wypozycjonowana, prawdopodobieństwo, że pacjent na nią wejdzie jest niewielkie.

Kluczowe elementy strony internetowej gabinetu fizjoterapeutycznego i podologicznego

 

Na stronie internetowej usług medycznych pacjenci poszukują zazwyczaj konkretnych informacji. Dlatego też zadbaj, aby nie zabrakło ich również na Twojej stronie.

  • Cennik

Jest dostępny na stronie (nie trzeba go pobierać w formie PDF)? Jest jasny i przejrzysty? Nie wprowadza pacjentów w błąd?

  • Informacje o usługach

Czy przedstawiony jest zakres usług? Informacje są wyczerpujące? Zawiera informacje o leczonych chorobach, przeprowadzonych badaniach? Czy treści piszesz w sposób przystępny, językiem korzyści?

  • Dane kontaktowe

Dane kontaktowe są poprawne? Numer telefonu jest umieszczony w widocznym miejscu już na stronie głównej? Zamieszczona została mapa Google, aby ułatwić dojazd pacjentom? Umożliwiasz zapisy online? Informujesz o tym na stronie głównej?

  • Zespół

Umieszczasz zdjęcia oraz krótkie życiorysy pracowników? Czy wszystko jest aktualne? Może ktoś już nie pracuje w Twoim gabinecie albo zrobił nowy kurs, o którym warto wspomnieć w opisie?

Co jeszcze warto dodać, budując stronę internetową gabinetu fizjoterapeutycznego i podologicznego?

 

  • Opinie i rekomendacje

Zamieszczone opinie pacjentów o usłudze budują zaufanie, pokazują, że gabinet działa skutecznie a specjaliści dbają o chorych. Poproś zadowolonych klientów o wyrażenie swojej opinii w social media i wykorzystaj je również na stronie internetowej.

  • Blog

Może być miejscem, w którym dzielisz się swoją wiedzą i doświadczeniem, odpowiadasz na pytania pacjentów, opisujesz różne dolegliwości i problemy. Dzięki temu budujesz swoją markę eksperta. Dodatkowo treści nie są bez znaczenia dla wyszukiwarki Google. Twój blog może wspierać pozycjonowanie strony.

Jak mierzyć efektywność strony internetowej gabinetu fizjoterapeutycznego i podologicznego?

 

Przede wszystkim musisz podpiąć stronę do Google Analitycs. Tam znajdziesz informacje, które będą istotne przy analizie jej skuteczności.  Jakie parametry są najważniejsze?

  • Liczba odsłon strony

Dowiesz się, ile osoby odwiedza Twoją stronę, jaką część stanowią nowi użytkownicy, a jaką powracający.

  • Źródła odwiedzin

Sprawdzisz, skąd użytkownicy trafiają na Twoją stronę: z wyszukiwarki, mediów społecznościowych, reklam, z portali, blogów? Dzięki temu dowiesz się, które źródła są najbardziej efektywne.

  • Odsetek opuszczających stronę

Jeśli ten odsetek jest podejrzanie wysoki, dużym prawdopodobieństwem jest, że nawigacja na stronie utrudnia znalezienie potrzebnych treści lub umieszczone materiały nie są interesujące dla użytkowników. Warto to przeanalizować.

  • Konwersja

Ten parametr wskaże Ci, jaki odsetek odwiedzających stronę zamienia się w klientów. Jeśli jest wiele wizyt na stronie, a nie przekłada się to na liczbę umówionych wizyt w gabinecie, to oznacza, że strona nie spełnia swojej roli. Warto zastanowić się nad nawigacją i zamieszczonymi treściami.

Strona internetowa jest ważnym elementem działalności gospodarczej. Praca nad nią jest procesem czasochłonnym, ale nie straconym. Zacznij metodą małych kroków. Na początek zrób wizytówkę, którą później systematycznie będziesz rozbudowywać o kolejne zakładki. To będzie również informacja dla Twoich klientów, że ciągle się rozwijasz.

Jeśli potrzebujesz wskazówek i porad dotyczących promocji i marketingu gabinetu, skontaktuj się z nami. Napisz do mnie: [email protected] aby dowiedzieć się więcej. Sprawdź, co możemy dla Ciebie zrobić: https://propedis.pl/wspolpraca/

Autor: Magdalena Korycka, Prezes Pro Pedis Sp. z o.o. / Dyrektor Zarządzająca Pro Pedis

0 0 votes
OCEŃ ARTYKUŁ

Newsletter

Korzystaj z naszego doświadczenia. Droga jest wtedy dużo łatwiejsza! Bądź na bieżąco z branżowymi aktualnościami, wydarzeniami i niespodziankami, które dla Ciebie szykujemy. 

Zapis
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
0
Masz pytania? Koniecznie dodaj komentarz!x
Scroll to Top