• Rekrutacja do gabinetu fizjoterapeutycznego

    Rekrutacja do gabinetu fizjoterapeutycznego

    Pracownicy są sercem firmy. Nic tak nie wpływa na odbiór gabinetu czy kliniki, jak osoby, które są w bezpośrednim kontakcie z pacjentem. Zgrany i dobrze rozumiejący się zespół to podstawa. Proces rekrutacji nie jest łatwy i wymaga odpowiedniego przygotowania nie tylko ze strony przyszłego pracownika. Podpowiem Ci, jak zaplanować i przeprowadzić skuteczną rekrutację do gabinetu fizjoterapeutycznego.

     1. Określ swój cel

    Na początku zastanów się, dlaczego chcesz zatrudnić pracownika, w czym powinien Ci pomóc, co chcesz w ten sposób osiągnąć. Może potrzebujesz osoby, która odciąży Cię z nadmiaru obowiązków, może chcesz zwiększyć sprzedaż, a może odpowiedzieć na potrzeby pacjentów, którzy dzwonią i pytają o wolne terminy.  Pamiętaj, aby cel był określony wg metodologii SMART, czyli był konkretny (ang. Specific), mierzalny (ang. Measurable), osiągalny (ang. Achievable), realny (ang. Realistic) i określony w czasie (ang. Time-oriented).

    Przykład celu SMART: Chcę sprzedać 50 indywidualnych wkładek ortopedycznych w ciągu 4 tygodni.

    2. Nazwij kompetencje

    Wyróżniamy dwa rodzaje kompetencji: twarde i miękkie. Kompetencje twarde to cechy konkretne, takie jak dyplom ukończenia uczelni wyższej, certyfikaty, świadectwa potwierdzające znajomość języków obcych. Kompetencje miękkie dotyczą charakteru i umiejętności społecznych, np. umiejętność jasnej komunikacji, organizacji pracy, a także zaangażowanie, cierpliwość, kultura osobista. Zastanów się, jakie kompetencje są potrzebne, aby pracownik mógł sprawnie wykonywać powierzone mu zadania.

    3. Stwórz profil kandydata

    Gdy masz spisane ważne dla Ciebie kompetencje miękkie i twarde, czyli np. posiadanie dyplomu magistra fizjoterapii, 2 lata doświadczenia w zawodzie, certyfikaty różnych kursów, a także wysoka kultura osobista czy komunikatywność, itd., wybierz te kompetencje, które są dla Ciebie kluczowe i bez których Twoja firma nie będzie w stanie osiągnąć wyznaczonego wcześniej celu.

    4. Dodaj ogłoszenie

    Najpierw odpowiedz sobie na pytanie: gdzie może być mój pracownik? Jak szuka pracy? Może na portalach branżowych, a może na popularnym gumtree, a może w kanałach social media? Jeśli to możliwe, warto również udostępnić ogłoszenie w dedykowanych zamkniętych grupach na Facebooku.

    5. Przeanalizuj CV

    Po dodaniu ogłoszenia zaczniesz otrzymywać pierwsze wiadomości mailowe z załączonymi dokumentami: CV i listem motywacyjnym. Nie będziesz w stanie spotkać się ze wszystkimi kandydatami, dlatego warto przeprowadzić selekcję. Przeanalizuj CV tak, abyś mógł zrozumieć poszczególne etapy w życiu kandydata, żebyś mógł wyciągnąć wnioski: co robił, co dzięki temu zyskał, jakie zdobył doświadczenia, jakie są jego mocne i słabe strony, czy jego kwalifikacje odpowiadają na potrzeby stanowiska, które proponujesz.

    6. Rozmowa rekrutacyjna

    #1 Przygotuj się

    Pamiętaj, że nie tylko kandydat musi zrobić dobre wrażenie na Tobie, ale również Ty na kandydacie. Nie pozwól, aby potencjalny pracownik odniósł wrażenie, że traktujesz go niepoważnie. Wcześniej przeanalizuj CV oraz przygotuj pytania.

    #2 Dostarczaj informacji

    Rozmowa rekrutacyjna nie bez powodu nazywa się rozmową. To nie jest tylko przepytanie kandydata, ale również dostarczenie niezbędnych informacji na temat firmy oraz stanowiska. Wcześniej przemyśl kwestie finansowe – jakie zarobki możesz zaproponować oraz jaki wymiar godzin. Opowiedz, jakie zasady panują w placówce oraz jakie są Twoje oczekiwania. Dzięki szczerej rozmowie obie strony unikną nieporozumień i rozczarowań.

    #3 Stwórz odpowiednią atmosferę

    Spotkanie rekrutacyjne ma formalny charakter, niemniej można je przeprowadzić w przyjemnej atmosferze, minimalizując stres kandydata. Rzadko stres działa mobilizująco, często pod jego wpływem wypadamy gorzej niż zwykle, dlatego warto dążyć do stworzenia przyjaznej, partnerskiej atmosfery.

    #4 Przygotuj zadanie do wykonania

    Zastanów się, o jakie zadanie możesz poprosić kandydata, aby nie było zbyt skomplikowane, a jednocześnie pokazało te kompetencje, na których Ci szczególnie zależy. W tym celu możesz wykorzystać symulacje, gry, scenki czy zaprosić na dzień próbny. Na przykład, jeśli rekrutujesz osobę na recepcję możesz zrobić ćwiczenie w formie rozmowy telefonicznej, w trakcie której Ty odgrywasz rolę trudnego klienta. Dowiesz się, jak osoba odpowiada na pytania, formułuje swoje myśli, jaki jest poziom kultury osobistej.

    W dobie rynku pracownika warto zastanowić się nad tym, jak zatrzymywać tych najlepszych. Badania pokazują, że ważnym czynnikiem dla pracowników są szkolenie i ich rozwój zawodowy. Przemyśl, jakie umiejętności przydałyby się w Twoim zespole i postaw na ich rozwój. W ten sposób możesz stworzyć szeroką i atrakcyjną ofertę.

    Dołączając do naszego systemu  Pro Pedis  otrzymujesz również wskazówki biznesowe, m.in. o doborze odpowiedniej kadry. Mamy nie tylko duże doświadczenie w tym zakresie, ale również sukcesy. Budowanie zespołu jest procesem, który ma swój początek właśnie w trakcie rekrutacji. Podpowiemy Ci, jak zbudować zgrany zespół.

    Aby dowiedzieć się więcej, napisz do mnie: biuro@propedis.pl

    Autor: Magdalena Korycka, Prezes Pro Pedis Sp. z o.o. / Dyrektor Zarządzająca Pro Pedis

    Zostaw odpowiedź →

Napisz komentarz

Anuluj komentarz