• Skuteczna strona internetowa gabinetu fizjoterapeutycznego i podologicznego

    Skuteczna strona internetowa gabinetu fizjoterapeutycznego i podologicznego

    Strona internetowa jest obowiązkowym elementem prowadzenia działalności. Dobrze zaprojektowana jest podstawowym źródłem informacji dla pacjentów, zachęca do skorzystania z usług i po prostu sprzedaje. Wreszcie buduje także wizerunek profesjonalisty. Jakie są cechy dobrej strony www, jakie elementy powinny się na niej znaleźć oraz jak mierzyć jej efektywność? Zapraszam do lektury.

    Z własnego doświadczenia oraz obserwacji znajomych prowadzących własne biznesy, wiem, że praca nad stroną internetową jest długim i żmudnym procesem. Przygotowanie projektu zajmuje dużo czasu, nie mniej opracowanie treści, a potem jeszcze dłużą się poprawki. Mimo to trud się opłaca. Oczywiście pod warunkiem, że weźmiesz pod uwagę kryteria, które powinna spełniać strona internetowa. W artykule znajdziesz konkretne wskazówki.

    Cechy dobrej strony internetowej

    • Łatwa w nawigacji

    Przemyśl projekt strony, aby była intuicyjna. Informacje powinny być pogrupowane w taki sposób, aby pacjent mógł je z łatwością znaleźć bez konieczności ciągłego posiłkowania się przyciskiem „Wstecz”. Jeśli napotka trudności, najpewniej przejdzie na stronę konkurencji. Jak sprawdzić czy Twoja strona jest dobrze zaprojektowana? Poproś znajomych, aby przetestowali stronę, tak jakby szukali rozwiązania konkretnego problemu, np. badanie stóp. Dopytaj czy zamieszczone opisy są dla nich przekonujące, czy brzmią profesjonalnie i jednocześnie są napisane „ludzkim językiem”.

    • Mobilna lub responsywna

    Nie rozstajemy się z telefonem i coraz chętniej z jego pomocą szukamy informacji i kupujemy. Dlatego strona www musi być dostosowana do sposobu, w jaki będą z niej korzystać pacjenci. Czym się różni responsywna strona internetowa od mobilnej? W skrócie: strony mobilne są dedykowane wyłącznie urządzeniom mobilnym tj. smartfonom czy tabletom. Są to specjalne wersje stron internetowych, które zawierają tylko wybrane treści i okrojoną grafikę. Mają również inny adres strony – zazwyczaj pojawia się w nim litera „m”. Dzięki temu są temu strona strona jest lżejsza i szybsza w urządzeniach mobilnych. Natomiast strona responsywna automatycznie dostosowuje się do urządzenia i jego rozdzielczości – ta sama wersja strony działa na laptopie, tablecie i telefonie.

    • Przejrzysta i atrakcyjna wizualnie

    Strona powinna przyciągać klientów i zachęcać do pozostania na niej jak najdłużej. Zastanów się czy szata graficzna nie jest zbyt krzykliwa, czy nie odciągają uwagi od treści? Czy teksty są napisane czytelną czcionką? Czy wszystkie elementy są ze sobą spójne? Czy strona podkreśla profesjonalizm Twojego gabinetu, a jednocześnie oddaje ducha Twojej placówki, wyróżnia Cię spośród konkurencji?

    • Wypozycjonowana

    Aby Twoja strona internetowa była widoczna w sieci, musisz zainwestować w jej pozycjonowanie. Dzięki temu trafią do Ciebie pacjenci, którzy nie znali Twojego gabinetu wcześniej, a weszli na stronę, ponieważ szukali specjalisty w swojej okolicy. Pozycjonowanie to długi i żmudny proces. Warto skorzystać z pomocy zewnętrznej firmy. Pamiętaj, że użytkownicy otwierają tylko kilka pierwszych odnośników, które wyświetla im Google. Jeśli Twoja strona nie jest wypozycjonowana, prawdopodobieństwo, że pacjent na nią wejdzie jest niewielkie.

    Kluczowe elementy strony internetowej

    Na stronie internetowej usług medycznych pacjenci poszukują zazwyczaj konkretnych informacji. Dlatego też zadbaj, aby nie zabrakło ich również na Twojej stronie.

    • Cennik

    Czy cennik jest dostępny na stronie (nie trzeba go pobierać w formie PDF)? Czy jest jasny i przejrzysty? Czy nie wprowadza pacjentów w błąd?

    • Informacje o usługach

    Czy przedstawiony jest zakres usług? Czy informacje są wyczerpujące? Czy zawarłeś informacje o leczonych chorobach, przeprowadzonych badaniach? Czy treści są napisane w sposób przystępny, językiem korzyści?

    • Dane kontaktowe

    Czy dane kontaktowe są poprawne? Czy numer telefonu jest umieszczony w widocznym miejscu już na stronie głównej? Czy zamieściłeś mapę Google, aby ułatwić dojazd pacjentom? Czy umożliwiasz zapisy online? Czy informujesz o tym na stronie głównej?

    • Zespół

    Czy są umieszczone zdjęcia oraz krótkie życiorysy pracowników? Czy wszystko jest aktualne? Może ktoś już nie pracuje w Twoim gabinecie albo zrobił nowy kurs, o którym warto wspomnieć w opisie?

    Co jeszcze warto dodać?

    • Opinie i rekomendacje

    Zamieszczone opinie pacjentów o usłudze budują zaufanie, pokazują, że jesteś skuteczny i dbasz o nich. Poproś zadowolonych klientów o wyrażenie swojej opinii w social media i wykorzystaj je również na stronie internetowej.

    • Blog

    Może być miejscem, gdzie dzielisz się swoją wiedzą i doświadczeniem, odpowiadasz na pytania pacjentów, opisujesz różne dolegliwości i problemy. Dzięki temu budujesz swoją markę eksperta. Dodatkowo treści nie są bez znaczenia dla wyszukiwarki Google. Twój blog może wspierać pozycjonowanie strony.

    Jak mierzyć efektywność strony internetowej?

    Przede wszystkim Twoja strona musi być podpięta do Google Analitycs. Tam znajdziesz informacje, które będą istotne przy analizie jej skuteczności.  Jakie parametry są najważniejsze?

    • Liczba odsłon strony

    Dowiesz się, ile osoby odwiedza Twoją stronę, jaką część stanowią nowi użytkownicy, a jaką powracający.

    • Źródła odwiedzin

    Sprawdzisz, skąd użytkownicy trafiają na Twoją stronę: z wyszukiwarki, mediów społecznościowych, reklam, z portali, blogów? Dzięki temu dowiesz się, które źródła są najbardziej efektywne.

    • Odsetek opuszczających stronę

    Jeśli ten odsetek jest podejrzanie wysoki, dużym prawdopodobieństwem jest, że nawigacja na stronie utrudnia znalezienie potrzebnych treści lub umieszczone materiały nie są interesujące dla użytkowników. Warto to przeanalizować.

    • Konwersja

    Ten parametr wskaże Ci, jaki odsetek odwiedzających stronę zamienia się w klientów. Jeśli jest wiele wizyt na stronie, a nie przekłada się to na liczbę umówionych wizyt w gabinecie, to oznacza, że strona nie spełnia swojej roli. Warto zastanowić się nad nawigacją i zamieszczonymi treściami.

    Strona internetowa jest ważnym elementem działalności gospodarczej. Praca nad nią jest procesem czasochłonnym, ale nie straconym. Zacznij metodą małych kroków. Na początek zrób wizytówkę, którą później systematycznie będziesz rozbudowywać o kolejne zakładki. To będzie również informacja dla Twoich klientów, że ciągle się rozwijasz.

    Gdybyś potrzebował wskazówek i porad dotyczących promocji i marketingu gabinetu, skontaktuj się z nami. Napisz do mnie: biuro@propedis.pl aby dowiedzieć się więcej. Sprawdź, co możemy dla Ciebie zrobić: https://propedis.pl/wspolpraca/

    Autor: Magdalena Korycka, Prezes Pro Pedis Sp. z o.o. / Dyrektor Zarządzająca Pro Pedis

    Zostaw odpowiedź →

Napisz komentarz

Anuluj komentarz